Известие

Collapse
No announcement yet.

Температура на двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Мисля че един от най - сигурните тестове че термостата бачка е, когато се стартира студена кола, и при каране когато стрелката стигне към 85 градуса и ако след малко още видимо спадне с 5-10 градуса, когато точно термостата отвори и температурата леко падне....поне при мен е така.....
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #17
      Бах го у разходо

      Е аз карам икономично градско - с едно изрязване на 2-ра и 3-та предавка до 4,5к оборота. И в двете посоки - 12-13 км ми е марширута.
      Иначе - 1500-2000оборота. Сменям на 2.200 някъде
      И ми харчи така 7/100 В Софията - не минавам по задръствания.
      Извънградско - последното засичане 5,4/100.
      Та ако мислиш че мога сваля с някое кило - и на едно съм навит ама се съмнявам.
      Пък и то вече на скъперничество ще го докара.
      Гоним Proof-а - ама нема стигане
      ALFA 156 1.9JTD '98
      ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
        Мисля че един от най - сигурните тестове че термостата бачка е, когато се стартира студена кола, и при каране когато стрелката стигне към 85 градуса и ако след малко още видимо спадне с 5-10 градуса, когато точно термостата отвори и температурата леко падне....поне при мен е така.....
        Ти направо описа симптомите на повредения термостат Аз заради същите симптоми смених моя - стигаше си до нормалната работна температура (малко под 90 градуса) и после леееко падаше на моменти с 2-3 мм под 90-така. Аверът, в чийто сервиз сменях термостата, ми каза , че съм бил маниак, но е факт, че след смяната заспива на леко под 90 и не мърда от там. Преди да се повреди пак така си беше. Спад с 5-10 градуса, особено през лятото...не е добър знак
        _______
        146 JTD - ex
        Renault Megane II 1.5 dci - ex

        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Bottata Покажи съобщение
          ...И ми харчи така 7/100 В Софията - не минавам по задръствания.
          Извънградско - последното засичане 5,4/100.
          Та ако мислиш че мога сваля с някое кило - и на едно съм навит ама се съмнявам...
          Това за разходът не го мислех сериозно Но не е добре за двигателя ти да работи на ниска температура. Да - по-добре е, отколкото да го прегрееш, ама не си е работа и хладен да го държиш. Да не говорим, че зимата парно в града почти нямаш. Тея дизели си хладнеят по дефолт
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
            Ти направо описа симптомите на повредения термостат Аз заради същите симптоми смених моя - стигаше си до нормалната работна температура (малко под 90 градуса) и после леееко падаше на моменти с 2-3 мм под 90-така. Аверът, в чийто сервиз сменях термостата, ми каза , че съм бил маниак, но е факт, че след смяната заспива на леко под 90 и не мърда от там. Преди да се повреди пак така си беше. Спад с 5-10 градуса, особено през лятото...не е добър знак
            Не мисля - на дълъг път никога не ми пада под 90 показанието, независимо дали съм с 120 или 180.......когато примерно изляза от тунела на Тракията и я засиля надолу, 4 км се кара по инерция, и стрелката пада не повече от милиметър надолу, а ако терм е заминал падането ще продължи доста повече......загрява си нормално, и тоси пад който описах се появява само в началото, и мисля че е обясним защото предполагам когато терм отвори за първи път, водата в блока е към 80 градуса да речем, а тая в радиатора доста по хладна, и затова се получава този рязък спад мисля, иначе после не се появява......
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #21
              Ся покарах малко студен двг, и при постоянни 2-3 хиляди оборота по равен път, ми вдигна 90 градуса за 8 минути и половина почти, което е абсурд да стане при 14 градуса външна темп.......стрелката стигна малко след показанията на 90, въпреки че програмата показваше 88......видимо стрелката се срина до делението между 50 и 90, после за 1-2 мин се закова на милиметър до 90, и не мръдна оттам при последвалия 10 минутен крос, и прекарване през почти всички режими на работа на двг.....мисля че термостата е бомба......
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #22
                Според мен, описанието ти е по-скоро на 'муден' термостат. Когато не реагира адекватно и навреме на температурните промени, се получават такива резки падове. Обикновено това се случва, което е по-малкото зло, отколкото да залепне затворен и да кипне чайника. Ролята на термостатът е да байпасира охлаждащата течност и нормално би трябвало да се постига и поддържа температурата плавно. Нали се сещаш, че не е много полезно в големите студове, когато термостатът ти отвори широко и ледена струя от радиатора влезне да охлажда топлия двигател
                Другата възможност е да лъже датчикът. При моя дизел той е в един корпус с термостата и се сменят заедно. Не знам как е при бензините
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #23
                  Зася съм доволен, аз също съм малко маняк, но откъм шубе да не ми прегрее двгто, така че това нещо го следя под лупа........
                  При мен темп датч е забит в терм и се сменя отделно - сменял съм го като лекувах глъхненето сутрин, стария също си отчита абсолютгно точно, и си го пазя за тестове и прочее......
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #24
                    оф пк некви безумни теории чета тука
                    абе простичко е
                    стрелката седи като нарисувана на 90 и това е
                    зиме лете
                    кротко ръчка
                    надолу нагоре
                    се тая
                    точните градуси всъщност не ви вълнуват оти нема как да ги фанете на стрелката на таблото
                    сичко останало е от лукавия

                    а табличката ше се появи га григо реши да пусне фтпто което явно е сложно
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      Ся покарах малко студен двг, и при постоянни 2-3 хиляди оборота по равен път, ми вдигна 90 градуса за 8 минути и половина почти, което е абсурд да стане при 14 градуса външна темп.......стрелката стигна малко след показанията на 90, въпреки че програмата показваше 88......видимо стрелката се срина до делението между 50 и 90, после за 1-2 мин се закова на милиметър до 90, и не мръдна оттам при последвалия 10 минутен крос, и прекарване през почти всички режими на работа на двг.....мисля че термостата е бомба......

                      И мойта се държи по абсолютно същия начин.
                      Alfa Mito 1.4
                      156 2.0 155 ex
                      156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                      Comment


                      • #26
                        Температура

                        А при мен вобще не стига и до 70 даже. Въпреки че минавам през цяла София за работа. Стрелката ми едвам отлепя от 50 градуса. Дали само в термостата ми е проблема или и датчика не отчита вярно. Като спра и пипна казанчето си е топличко и се притеснявам да не би датчика да не ми отчита верно и да си прегрея колицата...
                        П.П. 1.9 ЖТД е 99-та
                        Alfa Romeo 156 1.9 JTD '99

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от alekstr Покажи съобщение
                          ...Дали само в термостата ми е проблема или и датчика не отчита вярно. ..
                          К'во ти пука Ти и да искаш, отделно трудно ще ги смениш Цените са: 100-120 лв за 'неоригинален' и 160-180 за оригинален термостат ПОне на мен такива ми ги обадиха в магазина
                          _______
                          146 JTD - ex
                          Renault Megane II 1.5 dci - ex

                          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                          Comment


                          • #28
                            при тебе определено има проблем,при мене след около 25 мин. движение в софия съм залепнал на 90-те градуса.
                            146 JTD-2000г.
                            Punto 1.2

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от alekstr Покажи съобщение
                              А при мен вобще не стига и до 70 даже. Въпреки че минавам през цяла София за работа. Стрелката ми едвам отлепя от 50 градуса. Дали само в термостата ми е проблема или и датчика не отчита вярно. Като спра и пипна казанчето си е топличко и се притеснявам да не би датчика да не ми отчита верно и да си прегрея колицата...
                              П.П. 1.9 ЖТД е 99-та


                              Има два начина за проверка на датчика:

                              1.Той е по-скъпия-на диагностика в сервиз.
                              2.Той е без пари.Взимаш два термометъра:единия лаборантски живачен а другия електронен,имаги на почти всеки мултицет.Първия го слагаш в казанчето,а втория го закачаш на датчика на термостата и палиш и сверяваш.


                              П.С.С живачния мериш до 90-95 градоса и затваряш казанчето че ще почне да завира.
                              Alfa Mito 1.4
                              156 2.0 155 ex
                              156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                                оф пк некви безумни теории чета тука
                                абе простичко е
                                стрелката седи като нарисувана на 90 и това е
                                зиме лете
                                кротко ръчка
                                надолу нагоре
                                се тая
                                точните градуси всъщност не ви вълнуват оти нема как да ги фанете на стрелката на таблото
                                сичко останало е от лукавия

                                а табличката ше се появи га григо реши да пусне фтпто което явно е сложно
                                Въпроса ми е колко време му трябва на 2.4 да се добере до тия 90 градуса... ?
                                Welcome to the real world

                                Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                                Comment

                                Working...
                                X