Мисля че един от най - сигурните тестове че термостата бачка е, когато се стартира студена кола, и при каране когато стрелката стигне към 85 градуса и ако след малко още видимо спадне с 5-10 градуса, когато точно термостата отвори и температурата леко падне....поне при мен е така.....
Известие
Collapse
No announcement yet.
Температура на двигателя
Collapse
X
-
Бах го у разходо
Е аз карам икономично градско - с едно изрязване на 2-ра и 3-та предавка до 4,5к оборота. И в двете посоки - 12-13 км ми е марширута.
Иначе - 1500-2000оборота. Сменям на 2.200 някъде
И ми харчи така 7/100 В Софията - не минавам по задръствания.
Извънградско - последното засичане 5,4/100.
Та ако мислиш че мога сваля с някое кило - и на едно съм навит ама се съмнявам.
Пък и то вече на скъперничество ще го докара.
Гоним Proof-а - ама нема стиганеALFA 156 1.9JTD '98
ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеМисля че един от най - сигурните тестове че термостата бачка е, когато се стартира студена кола, и при каране когато стрелката стигне към 85 градуса и ако след малко още видимо спадне с 5-10 градуса, когато точно термостата отвори и температурата леко падне....поне при мен е така.....Аз заради същите симптоми смених моя - стигаше си до нормалната работна температура (малко под 90 градуса) и после леееко падаше на моменти с 2-3 мм под 90-така. Аверът, в чийто сервиз сменях термостата, ми каза , че съм бил маниак, но е факт, че след смяната заспива на леко под 90 и не мърда от там. Преди да се повреди пак така си беше. Спад с 5-10 градуса, особено през лятото...не е добър знак
_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от Bottata Покажи съобщение...И ми харчи така 7/100 В Софията - не минавам по задръствания.
Извънградско - последното засичане 5,4/100.
Та ако мислиш че мога сваля с някое кило - и на едно съм навит ама се съмнявам...Но не е добре за двигателя ти да работи на ниска температура. Да - по-добре е, отколкото да го прегрееш, ама не си е работа и хладен да го държиш. Да не говорим, че зимата парно в града почти нямаш. Тея дизели си хладнеят по дефолт
_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщениеТи направо описа симптомите на повредения термостатАз заради същите симптоми смених моя - стигаше си до нормалната работна температура (малко под 90 градуса) и после леееко падаше на моменти с 2-3 мм под 90-така. Аверът, в чийто сервиз сменях термостата, ми каза , че съм бил маниак, но е факт, че след смяната заспива на леко под 90 и не мърда от там. Преди да се повреди пак така си беше. Спад с 5-10 градуса, особено през лятото...не е добър знак
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Ся покарах малко студен двг, и при постоянни 2-3 хиляди оборота по равен път, ми вдигна 90 градуса за 8 минути и половина почти, което е абсурд да стане при 14 градуса външна темп.......стрелката стигна малко след показанията на 90, въпреки че програмата показваше 88......видимо стрелката се срина до делението между 50 и 90, после за 1-2 мин се закова на милиметър до 90, и не мръдна оттам при последвалия 10 минутен крос, и прекарване през почти всички режими на работа на двг.....мисля че термостата е бомба......"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Според мен, описанието ти е по-скоро на 'муден' термостат. Когато не реагира адекватно и навреме на температурните промени, се получават такива резки падове. Обикновено това се случва, което е по-малкото зло, отколкото да залепне затворен и да кипне чайника. Ролята на термостатът е да байпасира охлаждащата течност и нормално би трябвало да се постига и поддържа температурата плавно. Нали се сещаш, че не е много полезно в големите студове, когато термостатът ти отвори широко и ледена струя от радиатора влезне да охлажда топлия двигател
Другата възможност е да лъже датчикът. При моя дизел той е в един корпус с термостата и се сменят заедно. Не знам как е при бензините_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Зася съм доволен, аз също съм малко маняк, но откъм шубе да не ми прегрее двгто, така че това нещо го следя под лупа........
При мен темп датч е забит в терм и се сменя отделно - сменял съм го като лекувах глъхненето сутрин, стария също си отчита абсолютгно точно, и си го пазя за тестове и прочее......"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
оф пк некви безумни теории чета тука
абе простичко е
стрелката седи като нарисувана на 90 и това е
зиме лете
кротко ръчка
надолу нагоре
се тая
точните градуси всъщност не ви вълнуват оти нема как да ги фанете на стрелката на таблото
сичко останало е от лукавия
а табличката ше се появи га григо реши да пусне фтпто което явно е сложноНе о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеСя покарах малко студен двг, и при постоянни 2-3 хиляди оборота по равен път, ми вдигна 90 градуса за 8 минути и половина почти, което е абсурд да стане при 14 градуса външна темп.......стрелката стигна малко след показанията на 90, въпреки че програмата показваше 88......видимо стрелката се срина до делението между 50 и 90, после за 1-2 мин се закова на милиметър до 90, и не мръдна оттам при последвалия 10 минутен крос, и прекарване през почти всички режими на работа на двг.....мисля че термостата е бомба......
И мойта се държи по абсолютно същия начин.Alfa Mito 1.4
156 2.0 155 ex
156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex
Comment
-
Температура
А при мен вобще не стига и до 70 даже. Въпреки че минавам през цяла София за работа. Стрелката ми едвам отлепя от 50 градуса. Дали само в термостата ми е проблема или и датчика не отчита вярно. Като спра и пипна казанчето си е топличко и се притеснявам да не би датчика да не ми отчита верно и да си прегрея колицата...
П.П. 1.9 ЖТД е 99-таAlfa Romeo 156 1.9 JTD '99
Comment
-
Първоначално публикувано от alekstr Покажи съобщение...Дали само в термостата ми е проблема или и датчика не отчита вярно. ..Ти и да искаш, отделно трудно ще ги смениш
Цените са: 100-120 лв за 'неоригинален' и 160-180 за оригинален термостат
ПОне на мен такива ми ги обадиха в магазина
_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от alekstr Покажи съобщениеА при мен вобще не стига и до 70 даже. Въпреки че минавам през цяла София за работа. Стрелката ми едвам отлепя от 50 градуса. Дали само в термостата ми е проблема или и датчика не отчита вярно. Като спра и пипна казанчето си е топличко и се притеснявам да не би датчика да не ми отчита верно и да си прегрея колицата...
П.П. 1.9 ЖТД е 99-та
Има два начина за проверка на датчика:
1.Той е по-скъпия-на диагностика в сервиз.
2.Той е без пари.Взимаш два термометъра:единия лаборантски живачен а другия електронен,имаги на почти всеки мултицет.Първия го слагаш в казанчето,а втория го закачаш на датчика на термостата и палиш и сверяваш.
П.С.С живачния мериш до 90-95 градоса и затваряш казанчето че ще почне да завира.Alfa Mito 1.4
156 2.0 155 ex
156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex
Comment
-
Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщениеоф пк некви безумни теории чета тука
абе простичко е
стрелката седи като нарисувана на 90 и това е
зиме лете
кротко ръчка
надолу нагоре
се тая
точните градуси всъщност не ви вълнуват оти нема как да ги фанете на стрелката на таблото
сичко останало е от лукавия
а табличката ше се появи га григо реши да пусне фтпто което явно е сложноWelcome to the real world
Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.
Comment
Comment